donderdag 18 april 2013

Review e.l.f. kwasten


Eyes lips face is denk ik wel het goedkoopste merk wat ik ken met de welbekende alles €1 collectie. Deze collectie bevat alles wat je nodig hebt en dus ook makeup kwasten die ik besloot te reviewen. Ik heb de Total face brush, de Blending eye brush, de Defining eye brush, de Eyeshadow brush en ik heb nog een Eyelash & brow wand. Dat kostte me dus in totaal €5 ( zonder verzendkosten!) Hier was ik erg benieuwd naar en ik heb ze nu een paar maanden waarin ik ze dus ook al gewassen heb met baby shampoo.




Total face brush

Laten we beginnen met de Total face brush die beloofd dat je hem voor blush, poeder en highlighter kunt gebruiken. Ik gebruikte hem voor blush, want voor poeder vind ik hem te klein daar gebruik ik liever een soort kabuki voor. Nadat ik hem de eerste keer gewassen had was hij okè, maar na de 2e keer werd hij harder en de 3e keer nog erger. Ik vind dit persoonlijk een te ruwe kwast voor mijn gezicht, op mijn hand voelt hij mwah. Na de 2e wasbeurt gingen er ook haartjes uitvallen en ik vind dit persoonlijk geen ramp maar het is niet nodig. De blush pakt hij ook niet erg goed op en je moet er dus erg vaak opnieuw over de blush gaan om maar een beetje resultaat te krijgen. Conclusie: Dit is niet echt een aanrader, maar je kan ook niet erg veel verwachten van een kwast van maar € 1


V.l.n.r: Eyeshadow brush, Blending eye brush, Defining eye brush
Over deze kwasten ben ik een stuk positiever! Deze zijn nog niet ruw geworden na het wassen, maar er vallen soms wel haartjes uit. Ze pakken alledrie de oogschaduw goed op en je hoeft er niet supervaak overheen te gaan om er wat oogschaduw op te krijgen. Deze zijn de € 1 zeker waard, echt een aanrader als je goede maar toch goedkopere makeup kwasten wilt. Houd wel even rekening met de verzendkosten, want die zijn naar Nederland € 7.. Dat is minder leuk maar nog niet heel erg want je bespaard totaal wel veel vergeleken met bijvoorbeeld kwasten van duurdere merken zoals MAC, Real Techniques en Zoeva. Hierbij moet ik wel zeggen dat die natuurlijk fijner werken en zachter zijn maar de prijzen liggen een stuk hoger.


Eyelash & brow wand
Ik heb mijn twijfels over de Eyelash & brow wand. De haartjes zijn niet heel ruw maar ook niet heel zacht. Ik gebruik deze zelf eigenlijk nooit voor mijn wimpers, vooral voor mijn wenkbrauwen. Het nadeel hiervan is dat je soms het metalen stukje ( tussen de haartjes ) over mijn huid krast en dat vind ik erg irritant. Toch pak ik hem iedere keer opnieuw terwijl ik ook mijn andere wenkbrauw spoolie kan gebruiken. Conclusie: mijn mening hierover is verdeeld, maar ik vind het niet gelijk een must-have.

De kwasten zijn te koop op:www.eyeslipsface.nl















Geen opmerkingen:

Een reactie posten